Projekt, nad którym aktualnie pracuję, tworzymy zespołowo na potrzeby kursu tworzenia gier Game Dev School prowadzonego przez doświadczonych twórców z takich studiów jak CD Projekt RED, Techland, 11 bit studios, Flying Wild Hog. Uczymy się, więc od najlepszych 🙂
Aktualnie tworzymy grę z gatunku endless runner na urządzenia mobilne z systemem Android. 11 marca 2017 gra trafi do sklepu Google Play, także stay tuned.
Nad projektem współpracuję z zespołem kolegów z Game Dev School, mamy dwóch grafików, programistę (czyli mnie ;p) i dwóch designerów, z których jeden pełni również rolę producenta gry.
Dokładny przebieg prac nad projektem na bieżąco możecie śledzić na moim kanale na platformie streamingowej LiveEdu.tv – nagrania pod tytułem “defold endless runner”. Streamuję praktycznie codziennie pon-pt w godzinach 10-13. Kod projektu znajduje się oczywiście na Githubie.
Narzędzia, z których korzystam przy pracy to:
- Defold – całkiem przyjemny silnik do tworzenia gier z językiem Lua
- Cygwin + Git – command line’owy klient Gita, czyli systemu zarządzania wersją
- Evernote – jako rozszerzenie swojego umysłu: do śledzenia prac, pomysłów, problemów i ich rozwiązań, a także jako wstępne źródło planowanych zadań
- Toggl – śledzenie czasu pracy i techniki pomodoro
- OBS Studio – do streamowania na LiveEdu.tv, nagrywania kawałków z rozgrywki, którymi mogę się podzielić na mediach społecznościowych
- Slack – bieżąca komunikacja z zespołem
- Google Hangouts – do cotygodniowych spotkań statusowych
- Trello – do zarządzania samymi zadaniami
- Sublime Text – edycja kodu
- Google Drive – przetrzymywanie assetów, które trafią do gry oraz buildów
- IFTTT, Zapier – integracja i automatyzacja zadań (np. post na konkretnym channelu na Slack, że na Google Drive wjechał nowy build gry) – czyli esencja lifehackowania ;>