PolygonJam #5 fail

I developed a game for week gamejam – PolygonJam #5 hosted by KTNG Polygon. The theme was “April weather“. Continue reading “PolygonJam #5 fail”

How to become a game developer?

There are number of ways to become game developer. Best, backdoor, old-school or even hidden. Which is your? Continue reading “How to become a game developer?”

My 4 most valuable habits

When I encountered famous Aristotle quote:

We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit.

I started looking for emergent habits, which gives most with minimal effort. Continue reading “My 4 most valuable habits”

Blogging For Busy Programmers review

Hej, w swoim ostatnim mailu Maciej Aniserowicz dzięki uprzejmości Andrzeja Krzywdy podzielił się z nami jego książką “Blogging For Busy Programmers“. Korzystając z okazji, iż ją przeczytałem chciałem podzielić się najważniejszymi wnioskami. Continue reading “Blogging For Busy Programmers review”

Przygotowanie środowiska Arcadia Unity!

Jestem podekscytowany!
Udało mi się skonfigurować Arcadia Unity do współpracy z REPL przez Emacs.
Dzięki temu mogę dynamicznie zmieniać kod URUCHOMIONEJ gry podczas jej tworzenia!

Continue reading “Przygotowanie środowiska Arcadia Unity!”

Vistula Open Board Day postmortem #2

Kontynuuję poprzedni wpis Vistula Open Board Day postmortem #1 . Powiem o wnioskach: spełnianiu oczekiwań, typie gry gamejamowej, mechanice, designie, playtestach, dopasowaniu gry do tematu i prezentacji. Continue reading “Vistula Open Board Day postmortem #2”

Vistula Open Board Day postmortem #1

Cześć, po przerwie walimy z grubej rury. W ostatni weekend brałem udział w Vistula Open Board Day – pierwszym game jamie, na którym tworzyliśmy w 24h grę karcianą. Z tej okazji nie mogło się oczywiście obyć bez postmortem. Continue reading “Vistula Open Board Day postmortem #1”

Mieszanka wybuchowa – Unity i … programowanie funkcyjne

Drugim element, o którym wspominałem w poprzednim poście, który chcę wykorzystać podczas projektu jest programowanie funkcyjne w Unity za pomocą Clojure (dialekt Lispa) korzystając z  Arcadia Unity i edytora tekstu Emacs.

Continue reading “Mieszanka wybuchowa – Unity i … programowanie funkcyjne”

Umarł król, niech żyje król – o nowym projekcie

tl;dr – śpieszę donieść co w dzisiejszym poście:

  • gra przygodowa 3D w Unity,
  • rozważania co do wyboru technologii,
  • pierwszy prototyp

Continue reading “Umarł król, niech żyje król – o nowym projekcie”

Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #2

Ciąg dalszy rozrachunku z ostatnio skończonym projektem

Wnioski

  • od samego początku koncentrować się na maksymalizowaniu wprowadzanej wartości do gry, przy jak najmniejszym koszcie korzystając z każdego możliwego rozwiązania – np. dorysowując jakiś mały szczególik, zamiast kodząc coś po nocach = design jest tani

Continue reading “Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #2”