IDE at hand – mobile development environment

Yes, I’m geek. All my time I love to learn. So I find ways to learn everywhere I can. I’m also programmer, so I love to code, finding solutions. Let’s think about it. How I can solve this issue?
Continue reading “IDE at hand – mobile development environment”

Live functional game programming in Unity using Arcadia with Clojure

Last Wednesday I performed on KTNG Polygon presentation about my experiments with functional programming games with Arcadia Unity and Clojure (modern Lisp dialect).

Continue reading “Live functional game programming in Unity using Arcadia with Clojure”

Wizard’s help

Tomorrow I’m going to give presentation about my experiences while working with Arcadia Unity. It would be my second performance at KTNG Polygon and next publication to my portfolio. Continue reading “Wizard’s help”

PolygonJam #5 fail

I developed a game for week gamejam – PolygonJam #5 hosted by KTNG Polygon. The theme was “April weather“. Continue reading “PolygonJam #5 fail”

How to become a game developer?

There are number of ways to become game developer. Best, backdoor, old-school or even hidden. Which is your? Continue reading “How to become a game developer?”

My 4 most valuable habits

When I encountered famous Aristotle quote:

We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit.

I started looking for emergent habits, which gives most with minimal effort. Continue reading “My 4 most valuable habits”

Blogging For Busy Programmers review

Hej, w swoim ostatnim mailu Maciej Aniserowicz dzięki uprzejmości Andrzeja Krzywdy podzielił się z nami jego książką “Blogging For Busy Programmers“. Korzystając z okazji, iż ją przeczytałem chciałem podzielić się najważniejszymi wnioskami. Continue reading “Blogging For Busy Programmers review”

Przygotowanie środowiska Arcadia Unity!

Jestem podekscytowany!
Udało mi się skonfigurować Arcadia Unity do współpracy z REPL przez Emacs.
Dzięki temu mogę dynamicznie zmieniać kod URUCHOMIONEJ gry podczas jej tworzenia!

Continue reading “Przygotowanie środowiska Arcadia Unity!”

Vistula Open Board Day postmortem #2

Kontynuuję poprzedni wpis Vistula Open Board Day postmortem #1 . Powiem o wnioskach: spełnianiu oczekiwań, typie gry gamejamowej, mechanice, designie, playtestach, dopasowaniu gry do tematu i prezentacji. Continue reading “Vistula Open Board Day postmortem #2”

Vistula Open Board Day postmortem #1

Cześć, po przerwie walimy z grubej rury. W ostatni weekend brałem udział w Vistula Open Board Day – pierwszym game jamie, na którym tworzyliśmy w 24h grę karcianą. Z tej okazji nie mogło się oczywiście obyć bez postmortem. Continue reading “Vistula Open Board Day postmortem #1”