Vistula Open Board Day postmortem #2

Kontynuuję poprzedni wpis Vistula Open Board Day postmortem #1 . Powiem o wnioskach: spełnianiu oczekiwań, typie gry gamejamowej, mechanice, designie, playtestach, dopasowaniu gry do tematu i prezentacji. Czytaj dalej Vistula Open Board Day postmortem #2

Vistula Open Board Day postmortem #1

Cześć, po przerwie walimy z grubej rury. W ostatni weekend brałem udział w Vistula Open Board Day – pierwszym game jamie, na którym tworzyliśmy w 24h grę karcianą. Z tej okazji nie mogło się oczywiście obyć bez postmortem. Czytaj dalej Vistula Open Board Day postmortem #1

Mieszanka wybuchowa – Unity i … programowanie funkcyjne

Drugim element, o którym wspominałem w poprzednim poście, który chcę wykorzystać podczas projektu jest programowanie funkcyjne w Unity za pomocą Clojure (dialekt Lispa) korzystając z  Arcadia Unity i edytora tekstu Emacs.

Czytaj dalej Mieszanka wybuchowa – Unity i … programowanie funkcyjne

Umarł król, niech żyje król – o nowym projekcie

tl;dr – śpieszę donieść co w dzisiejszym poście:

  • gra przygodowa 3D w Unity,
  • rozważania co do wyboru technologii,
  • pierwszy prototyp

Czytaj dalej Umarł król, niech żyje król – o nowym projekcie

Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #2

Ciąg dalszy rozrachunku z ostatnio skończonym projektem

Wnioski

  • od samego początku koncentrować się na maksymalizowaniu wprowadzanej wartości do gry, przy jak najmniejszym koszcie korzystając z każdego możliwego rozwiązania – np. dorysowując jakiś mały szczególik, zamiast kodząc coś po nocach = design jest tani

Czytaj dalej Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #2

Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #1

Podzielę się z Wami swoimi przemyśleniami na temat ostatnio ukończonego projektu. Powiem co się udało, co nie i czego się nauczyłem na przyszłość.

Opis gry

Jak to pisałem w poście Nieco o projekcie stworzyliśmy grę typu endless runner na Androida, która została upubliczniona w sklepie Google Play. Wcielamy się w uciekiniera po skoku na bank. Naszym mustangiem omijamy przeciwników i zbieramy kolejny hajsik. Czytaj dalej Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #1

Gra skończona! Prawie…

Ha, udało się. No.. Ale jak to, ktoś zapyta? Przecież dopiero co zaczął się konkurs, a Ty co, już projekt skończony?!

Udało się skończyć pierwszą pełną wersję gry. To przyniosło ukojenie. Większe uspokojenie. Nawet jeśli miałbym oddać grę już dzisiaj to nie pokazałbym się z niczym. Działają wszystkie główne mechaniki. Gra jest całkiem dopracowana również od strony wizualnej. Oczywiście jest jeszcze parę poprawek, które należałoby zrobić. Jak choćby zoptymalizować ją, gdyż ładowanie nieco trwa ;d. Ale osiągnięcie punktu, w którym możemy już rozwijać grę, wzbogacać o nowe pomysły, a nie walczyć za wszelką cenę aby dobrze działała jej podstawa już mamy osiągnięte. I w tym momencie emocje i zdenerwowanie opadło. Czytaj dalej Gra skończona! Prawie…

Nie śpię, bo crunchuje…

Musiałem się odciąć od wszystkiego. Jak student tuż przed jutrzejszym egzaminem. Tak myślę, że cała branża stoi nadal mocno mentalnym studenciarstwem. To jest owszem codziennie kodzimy sobie systematycznie nasze systemy, gry. Nie przejmujemy się specjalnie zbliżającym się deadlinem, tylko systematyczne, po trochu, day by day przemy na przód. Stawiamy czoła mnóstwom przeciwności losu – bo a to ten kawałek okazał się trudniejszy niż się wydawało. A tutaj przy niby zwykłym kodzie, który pisaliśmy już nie raz okazuje się, ze zadziało się inaczej niż zwykle się spodziewaliśmy.

Czytaj dalej Nie śpię, bo crunchuje…

Tajemnica rockstar developera

Gdzie popełniłem błąd? Jak to możliwe, że kolega obok pisze SZYBCIEJ lepszy kod? W czym niby jest on lepszy, skoro obaj mamy podobne doświadczenie? Jeśli zawsze się nad tym zastanawiałeś to zdradzę Ci pewien sekret, który ostatnio sobie uzmysłowiłem. Czytaj dalej Tajemnica rockstar developera

Co mają pomidory do prototypów?

Today I learned:

  • pomidor idzie doskonale w parze z prototypem 😉
  • slack overflow, czyli jak zmienić swoją konwersację na zadania
  • czym jest postawa lifehackera

Czytaj dalej Co mają pomidory do prototypów?